zaterdag, juni 25, 2005

Hogeschool van Utrecht

Ik studeer dus logopedie aan de Hogeschool van Utrecht. Ik heb gekozen voor Utrecht, simpelweg omdat dit voor mij het dichtstbij was en ik voorlopig nog niet van plan was om op kamers te gaan. Het bevalt me erg goed in Utrecht; leuke stad, leuke school en leuke mensen. Elke dag moet ik ongeveer 50 minuten met de trein en dan nog (vanaf Utrecht Centraal) ongeveer 15-20 minuten met de bus. Ik ben dus wel een tijdje onderweg, maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik vind het heerlijk in de trein; lezen, muziek luisteren, wat huiswerk maken of naar buiten te kijken. Natuurlijk is het niet altijd even leuk, vooral als ik vroeg moet beginnen en dus ook vroeg moet opstaan (ong. 6 uur) of heel laat thuis ben. Nu het wat langer licht is, valt dit wel mee, maar 's winters is dit toch een stuk minder prettig.

Er zijn in Nederland (nog) niet zoveel hogescholen die de studie logopedie aanbieden. Aanvankelijk wilde ik graag in Amsterdam gaan studeren, maar dat ging niet door aangezien er daar geen school (meer) is die de studie aanbiedt. Er zijn 7 Hogescholen waar je logopedie kan studeren, namelijk de Hogeschool van Utrecht, de Hogeschool van Rotterdam, Fontys Hogeschool Eindhoven, Hanze Hogeschool Groningen, de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, de Hogeschool Zuyd (Limburg) en de Hogeschool Windesheim (Zwolle).


Geen opmerkingen: